Monday, December 22, 2014

Οι Ουρανοί Αγάλλονται: ΠΟΙΗΣΗ στις Γιορτές

Κάθε Μέρα Ένα Ποίημα Που Θα Το Προτείνετε Εσείς!

Για όσους έχουν αντικαταστήσει τα Χριστούγεννα με κάτι άλλο, υλικό, ευδαιμονιστικό, γιορτινό χωρίς γιορτή, διασκεδαστικό χωρίς αφορμή, γλέντι χωρίς σωτηρία, ας βγουν για να ξεδώσουν.
Για όσους όμως η ουσία είναι η κατάνυξη,
               και πιο βαθιά η αυτογνωσία,
                        και πιο βαθιά η λογοτεχνία,
                                    και πιο βαθιά η ποίηση,
ξεκινώ μια δεκαπενθήμερη ποιητική μαγωδία:
 Κάθε μέρα θα δημοσιεύω ένα ποίημα, όχι αναγκαστικά στο πνεύμα των γιορτών, ένα ποίημα που θα μας κάνει να ξαναδούμε την ανάγνωση ως διαδικασία εσωτερικής καταβύθισης.
Ας δώσουμε στην ψυχή-μας
πέντε λεπτά συγκέντρωσης·
τα έχει ανάγκη. 

Φυσικά σ’ αυτή την ποιητική πομπή μπορείτε κι εσείς να συμμετέχετε. Όποιος θέλει μπορεί να προτείνει ένα ποίημα, το οποίο θα δημοσιεύεται μία από τις επόμενες μέρες. Ο καθένας μπορεί να μου στέλνει στο μέιλ-μου ένα ποίημα τη φορά και να ξανάρχεται, αν έχει μεσολαβήσει δημοσίευση από άλλους. Εγώ θα έχω εύκαιρα μερικά ποιήματα, αλλά μακάρι να μη χρησιμοποιήσω κανένα από τα δικά-μου.  


            Ένα ποίημα την ημέρα, μια γουλιά νάμα, μια σκληρή σκέψη για να μας συνοδεύει στην αοριστία, μια ανάσα αέρα σε ένα νοσηρό περιβάλλον, μια μάσκα μέσα στον βόθρο της κοινωνικής και πολιτικής ζωής.
Καλά Χριστούγεννα
Πατριάρχης Φώτιος
 
[οι εικόνες προήλθαν από το coffee-art.com και το iefimerida.gr]

No comments: